Damak tadımız yanılmaz!
Organizasyon > Kumanya Organizasyonu > Ramazanda Sağlıklı Beslenme

Ramazanda Sağlıklı Beslenme

Ramazan’da tutulan oruç ile, organizma açlık sırasında düzenleyici mekanizmaları devreye sokar. Vücut yağlarını daha etkin olarak kullanır. Bazal metobolizmasını yavaşlatır.

Daha az gıda alımı ile sağlıklı ve aktif kalma için gerekli düzenlemeleri sağlar. Ayrıca Ramazan ayında tutulan oruç, fizik, psikolojik, sosyal ve inanç ile ilgili birçok yönden sağlıklı bir ibadet şeklidir. Ramazan ayında şeker hastaları, tansiyon hastaları, hamile, doğum yapmış anneler ve yaşlılar oruçlarına dikkat etmeli, diyet ve ilaçlarının düzenlenmesi için mutlaka doktorlarına başvurmalılar.

Ayrıca sindirimi yavaş, lif bakımından zengin diyet uygulaması, adaptasyonu kolaylaştıracak ve tok kalmanızı sağlayacaktır. Bu ayda tutulan oruç; kan, kolestrol ve ürik asit düzeylerini yükseltebilir. Günlük kalori ihtiyacının %30’u veya daha azı yağlardan temin edilmelidir. Masa başında çalışanlarda harcadıkları enerji miktarı hareketsizliğe bağlı olarak, daha az olacağından kilo alma riskleri artabilir. Bunu engellemek için yağsız et, tavuk, balık, sebze, kepekli ürünler ve meyve ağırlıklı beslenilmesi gerekir. Ramazan’da sahur zamanı az yağ içeren besinler seçilmeli, yemek yedikten hemen sonra yatılmamalıdır. Sebze çorbası, buğulama, balık, domates soslu makarna, kahvaltı tok kalmayı sağlar. Bu ayda halsizlik, yeteri derecede sıvı alınmadığından kaynaklanabilir. Bu yüzden sıvı alımını ihmal etmeyiniz. Yürüme gibi hafif egzersizler günlük uğraşılar, gün içerisinde adaptasyonunuzu olumlu yönde etkiler.

İftarda kızartma ve yağlı besinler yerine ızgara, haşlama, buğulama yöntemleri kullanılarak pişirilmiş hafif yemekler tercih edilmelidir.